Történelmi versenyeredményeket értek el a Batsányi János Gimnázium és Kollégium diákjai, nemcsak azért, mert a megmérettetések témája a magyar történelem volt, hanem azért is, mert a 2019-2020-as tanévben meghirdetett versenyek maratoni hosszúságúra nyúltak.

 

Az Örökségünk ’48 versenyben először győztek, míg a Magyarok Európában versenyen a korábbi évek hagyományát vitték tovább a gimnazisták az országos első helyezés megszerzésével. Az Örökségünk ’48 elnevezésű versenyen a reformkortól kezdve a dualizmus koráig tartó időszakot dolgozták fel a tanulók, míg a Magyarok Európában vetélkedőn a magyar tudomány XIX-XX. századi sikereivel foglalkoztak. Riba Erzsébet, felkészítő, a gimnázium történelem tanára elmondta, a tanulók, elsősorban az érdeklődők közül kerülnek ki. A verseny meghirdetését követően ők szerveznek maguknak csapatot. A feladatok korábban 2 online fordulóból álltak, amelyhez internetes forrásokból kellett a válaszokat megtalálni a Magyarok Európában versenyre, míg az Örökségünk ’48 esetében papír alapú szakirodalomra is szükség volt. A téma az utóbbi versenynél a reformkor, 1848-49, a kiegyezésig tartó időszakot ölelte fel. Míg a Magyarok Európában esetében volt már olimpiatörténet, sporttörténet kimagasló magyarok sikerei, esetleg Nobel-díjasok, híres magyar emigránsok (pl. filmesek). Az idei versenyen a feltalálók, találmányok a 19-20. századból témakört járták körül. A több körös verseny első megmérettetései pár napos felkészülést igényelnek, azonban a döntőre hetente 1-2 órát készültek, míg átvették a döntő tematikáját.

 

Az Örökségünk ’48 verseny győztes csapatát Páhi Barnabás, Fedő Róbert Milán, Sipos Ákos alkották. A Magyarok Európában vetélkedőn két gimnáziumi csapat is indult és megosztott első helyen végeztek. Az egyik csoport tagjai: Kovács Réka, Varga Sára és Varga László, míg a másik résztvevői: Nagy Flóra Sára, Tánczos Réka Rafaella, Vajda Noémi.
Felkészítők: Riba Erzsébet és Tarnóczai Géza

 

Az egyik résztvevő, azóta már érettségizett diák, Sipos Ákos szerint, ez a verseny akár csak a korábbiak, rengeteg tapasztalatot és jó élményeket adott számára. Mivel már több versenyen is részt vett ebben a témában, így a felkészülés valójában csak intenzív ismétlést jelentett számára, a nehézsége inkább az volt, hogy a vizsgaidőszak alatt szorítson elegendő időt arra, hogy kellően felfrissítse az anyagot a versenyre. A versenyen és a felkészülés során olyan tapasztalatokkal és tudással gazdagodott, amit jelenlegi tanulmányai során is kamatoztathat. A versenynek és előkészületeinek minden percét élményként élte meg. /hg/

 

Országos történelem versenyen diadalmaskodtak a gimnazisták

| hírek, oktatás |